Smått och gott.

Det finns bra och dåliga saker med den här dagen.
Dom dåliga: Jag fick lite framtids planeringar som inte föll mig i smaken..
Det var soppa till lunch i skolan idag så innan 17,00 idag så åt jag bara en snickers.
Min lärare blev lite arg på mig idag...

Dom bra sakerna: Jag behövde inte åka hem med bilen som hade punktering.
Jag fick kolla på/i Philles mammas nybyggda hur som är super snyggt!
Jag fick (nästan) VG på Engelska provet! (undrar om det var bra?)



Om jag hade fått bestämma så skulle det aldrig vara kallt, växthus eftekten skulla ha tagit över för länge sedan och Umeå skulle vara en djungel. Jag skulle ligga och sola hela dagarna och Stella skulle ha ett eget parasoll som hon kunde ligga under, Jag skulle gifta mig med en snuskigt rik gubbe och tjäna pengar genom att vicka på tårna då jag fått sand mellan dom och om jag blev riktigt rastlös så skulle jag ha rave party i mitt stora rosa slott!

Men nu när jag inte bestämmer så sitter man sista dagarna och väntar på pengarna, jag måste klä mig i super varma kläder för att klara av att gå ut 5min. Stella måste vara hemma ensam flera timmar under dagen förutom då mamma har lunch och jag har alltid lust att få¨mer utav livet än vad det ger mig just nu...

Usch vad trist verkligheten kan vara ibland men nu ska jag fara hem efter att jag ätit marängtårta hemma hos mamma. Jag ska läsa min bok, jag ska lyssna på radio och spegla mig i min jätte stora spegel och sen ska jag sova. Jag ska drömma om en jätte varm sommar dag då man ligger på mage på stranden och dricker en kall öl medans man lyssnar på sommar dängor, försöker hålla solbrillorna på plats för att man svettas så mycket att dom glider av näsan. Att man kan springa runt i mina shorts och tycka att det är skönt och sedan... Sist men inte minst äta glas och tycka att det är gott! Det är väldigt sällan jag äter glas och om det händer så är det oftast på sommaren.

Nej nu är det verkligen dags att fara hem och drömma!




XOXO
// Tess tess ♥




Jag hade en gång ett liv som blondin...









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0