Vinegrette er rett!

Igår så var jag med Amanda under natten, vi har båda två lyckats vända på dygnet till sådana absurda tider så det är inte sant! Det blev lite små babbel och tog lite amatör foton innan även vi började bli trötta (vilken tur att Amanda bor så nära). Idag ska jag vara hemma med små syskonen, vi ska bara ha en mysig hemma kväll och äta chokladbollar och kolla TV/film. Anledningen till detta är att mamma ska fara på grillfest och det måste ju mammor få göra ibland, det blir ju inte så ofta man kan fara ut då det är ungar i huset och speciellt då den minsta är mörkrädd och askyr att sova över hos kompisar...
Tänk om det kunde finnas någon barnvaktsakut man kunde ringa då det behövdes!
Men nu under morgonen / dagen funderar jag på att fara och träna, har börjat sitta hemma och lata mig allt för mycket och känner att hemma gympa och springa inte är den träning som jag vill ha (och behöver). Nåja jag ska fara och kolla på den lokala sporthallens öppet och tränings tider nu och sen blir det väl att traska dit.


Mitt kvällsfika bestod av sallad.



Amanda och jag AKA mulvaden



Vinegrett er RETT!
Japp jag är galen i att ha smak på min sallad och det är ju inte alltid bra pga alla feta och ohälsosamma sallads derssingar som finns ute på marknaden istället så gör jag något som både ar extremt mycket billigare och ganske mycket fett snålare.

Vinegrette er rett:
2 msk Vatten
3 msk Olja (vilken du vill)
3 msk Vittvins vinäger
Svart peppar
Oregano (pizza krydda går lika bra)
Salt

Hoffta ihop detta i en liten skål eller kopp med en gaffel och häll sedan direkt över salladen!
Samskens!
Btw: Jag är medveten om stavfelen ;)




XOXO
// Tess tess ♥

Kommentarer
Postat av: Leia

Hej!

Hoppas du får en fin fredag! =)



Gott med sallad!

2009-07-24 @ 08:33:59
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: Linda

hihi jag är inte heller så bra på de där med dygns rytmen ;)

2009-07-24 @ 09:34:58
URL: http://aidanpaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0