Asia Food för dom små munnarna :)

Igår blev det Asiatisk mat, jag och mamma gjorde en kyckling gryta som vi åt med antingen ris eller äggnudlar och den blev grymt god (trodde inte den skulle bli så bra första gången jag tillagade den) efter att den fått stå med en hel del Sambal och vitlök. Flickorna levde på chickennuggets och min kalla special dip som dom ÄLSKAR! Jag blir alltid lika glad av att laga mat åt dom för dom säger alltid att dom INTE tycker om det men sen då dom får smaka så var det nått av det godaste som finns, eftersom mamma och mina små systrars pappa var lite tråkig och sällan tog med dom på ordentliga restauranger så är dom verkligen från generation Pizza och hamburgare och jag blir så ledsen då dom tycker att en utbakad degbit med skinka och ost är kulinariskt så jag gömmer alltid i lite små saker i maten som får dom att lära sig, jag har fått dom att tycka väldigt bra om vitlök, chili och curry, kryddorna kanske inte är något speciellt men jag blev SUPER GLAD igår då jag gav lite utav min och mammas middag till strösta av flickorna (hon fick smaka på ris med sås) och hon helt och hållet sken upp där på stolen mitt i middagen och det var som att hon bad om mer.. Ända tills Sambalen slog på lite grann i munnen och jag trodde INTE att min lilla syster skulle vara så förtjust i kokosmjölk!
Nej nu ska jag nog sluta prata om min matlagning och gå och vara med hunden och små systrarna medans mamma är och storhandlar åt oss ^^

XOXO
// Tess tess ♥




Jag blir alltid lika glad då barnen äter av dessa varor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0