Skolkare!!!

Iyaz - Replay


Har nyss ätit och jag känner mig som ett super fetto för jag har bara vait en dålig person idag... Inge träning, ätit onödigt mycket kalorier och jag var inte ens på skolan!!!!

Snart kommer min lilla Sebbis och Jocke hit och hämtar upp mig för vi ska fara och "glida runt" ett tag, då får man iaf göra något utan att frysa ihjäl och man behöver inte sitta hemma och tråka heller!
En perfekt matchning måste jag säga!

Imorgon var visst sista dagen i skolan (vilken koll jag har) så då blir det mys med klassen och sen blir det jul lov! Jippi! eller om man nu ska säga så för jag gillar faktiskt skolan! Det är roligare än att sitta hemma och man kan umgås med folk som man inte kan göra om man sitter hemma + att får studiebidrag om man är i skolan och det får absolut INTE om man är hemma!
Herre gud mina lärare skulle älska mig om dom läste detta!

Har haft en väääldigt lång period då jag så gott som har struntat i skolan och bara legat hemma och degat... Det är inte någon bra taktik kan jag verkligen säga och för folk som gör det eller har gjort det eller kanske är på vippen till att börja med det!
Börja inte med det! Jag vet exakt hur frestande det är att börja med skolkandet och jag har själv dragits ner i det så jag vet exakt hur jobbit det är att dra sig upp igen från dom vanorna!
Den grejen som gör det jobbigast är då lärare och familj slutar ha sympati för att man är "skoltrött", dom struntar i ursäkter, om man på riktigt skulle vara sjuk så tror dom inte på en och det värsta är då dom helt och hållet ignorerar en för att dom är så trötta på att behöva bry sig om någon som inte bryr sig om sig själv eller sin framtid... Va fan framtiden är det enda vi har!

Nej nu ska jag sluta debattera och fara ut och ha en trevlig kväll med en av mina bästa vänner! 
Ta hand om er!


XOXO
// Tess tess ♥



Världens bästa Sebbe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0